30 Ocak 2012 Pazartesi

sevgilim.


Öyle ya bir''Anneler Günü'' ne demektir tartışmasızca biliyoruz.Kime ''anne'' denir,anne kimdir biliyoruz.Babalar Günü'nde de ''baba'' tanımı var zihnimizde.Öğretmenler Günü'nde öğretmen denen kişi kimdir,biliyoruz.Bayramları biliyoruz.Hayır efendim ilkokuldaki Belirli Gün ve Haftalar kitabından bahsetmiyorum.Şubat ayı da yaklaştığına göre rekabetler başladı.Sevgililer günü! Sormuyoruz,etmiyoruz,kim için kutluyoruz bu günü?
Kime denir sevgili? Sevgili denen kişi ya da şey nedir?Ne yaparsak sevgili oluruz mesela amuda kalksak yeterli olur mu ? Kimler yalnızdır kimler değildir?
Kelimeyi incelersek kendi tanımını içinde taşır. Sevgili; yani sevgi veren,sevgiyle alakalı. O zaman sormaz mısın sevgi nedir diye? Neyi kapsar,neyi dışlar? Bunun tek bir tanımı olsa ve buna uymayanlar duvarın dışında kalsa;kaç kişi kutlayabilirdi ki bu günü,hah! Çiçekler,böcekler,ayılar,kartpostallar n'olurdu?
Çok soyut bir kavram olduğundan,kendini bu yalana inandırmak çok mümkün olduğundan,acayip de zevkli olduğundan,yalnızlık en istenmeyen hal olduğundan,aşk denen müesseseyi sömürmek çok da tanıdık olduğundan mı bu kadar insanın ''sevgili''si oluveriyor bu günlerde?
14 şubat yaklaşıyor. Etrafta aşkımlar,canımlar,cicimler yankılanıyor.  Ve her şey birbirine bu kadar bağlıyken insanların bugüne bağlanmalarına kızamıyorum.
Kendi kendime tanım oluşturuyorum.Eliyorum eliyorum...Gerçekten bir tanımı olsa kaç tane sevgili kalırdı meydanda?
hadi huzurlar olsun.